BERBUAT LEBIH



Aku akan berbuat lebih daripada sekadar menjadi anggota – Aku akan berpartisipasi.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar peduli – Aku akan menolong.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar percaya – Aku akan bertindak.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar menjadi adil – Aku akan berbaik hati.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar mengampuni – Aku akan akan melupakan.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar bermimpi – Aku akan bekerja.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar mengajar – Aku akan menginspirasi.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar memperoleh – Aku akan memperkaya.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar memberi – Aku akan melayani.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar hidup – Aku akan bertumbuh.
Aku akan berbuat lebih daripada sekadar menderita – Aku akan menang.

(William Arthur Ward)

No comments:

Post a Comment