BAGAIMANA AKU MENGUBAH EMOSIKU?


How do I change?

If I feel depressed,
I will sing.
If I feel sad,
I will laugh.
If I feel fear,
I will plunge ahead.
If I feel inferior,
I will wear new garments.
If I feel uncertain,
I will raise my voice.
If I feel poverty,
I will think of wealth to come.
If I feel incompetent,
I will think of past success.
If I feel insignificant,
I will remember my goals.
Today I will be the master of my emotions.

(Og Mandino)

Bagaimana aku mengubah emosiku?

Bila aku merasa tertekan dan depresi,
aku akan menyanyi.
Bila aku merasa sedih dan duka,
aku akan tertawa.
Bila aku merasa takut,
aku akan terus maju.
Bila aku merasa rendah diri,
aku akan memakai baju baru.
Bila aku merasa ragu,
aku akan mengeraskan suaraku.
Bila aku merasa miskin,
aku akan memikirkan kekayaan yang segera aku miliki.
Bila aku merasa tidak mampu,
aku memikirkan keberhasilanku yang dulu-dulu.
Bila aku merasa tidak berarti,
aku akan mengingat semua cita-citaku.

Hari ini aku akan menjadi ‘tuan’ dari emosiku sendiri.

No comments:

Post a Comment